بازی Red Dead Redemption 2 شاهکار راکستار گیمز و بهترین بازی بود که این استودیو تابهحال ساخته است. قابلیتهای ویژه آن باعث شد تا میلیونها نفر طرفدار، عاشقانه این بازی را بپرستند. المانهای کابوی کلاسیک کاملاً در خور این بازی بود، اما این اثر درس بزرگی برای راکستار است و اینکه چه قابلیتهایی از این بازی را باید در GTA 6 به کار ببرد. در ادامه پنج قابلیت و ویژگی را مطرح میکند که GTA VI میتواند از رد دد ریدمپشن 2 بیاموزد.
راکستار گیمز سخت مشغول تولید بازی جدید سری جیتیای است. شماره ششم این سری هنوز معرفی نشده و تنها تصاویر و ویدیوهایی از نسخه اولیه آن فاش شده است. در حالی که این ویدیوها قابلیت خاصی را نشان نمیدهند، اما امیدواریم که بازی جدید اندکی از Red Dead 2 بیاموزد و تعدادی از قابلیتهای گیمپلی آن استفاده شود. پنج قابلیت مهم رد دد ریدمپشن 2 که شایان استفاده در بازی جدید است را در ادامه میخوانیم.
5 – قابلیت سرقت آزاد
یکی از عوامل موفقیت بازی Red Dead Redemption 2، افزایش میزان سرقت در طی مأموریتها و در فضای آزاد بود. بازیکنان میتوانند به فروشگاههای تفنگ، لباس و حتی به شخصیتهای غیرقابل بازی (NPC) دستبرد بزنند. البته انجام این کار باعث میشود تا آوازه بازیکننده تخریب شود و بقیه او را به چشم یک دزد بیهمهچیز ببینند. نکته اساسی آزادی عمل در انجام سرقت است و اینکه میتوان هر آنکه لازم بود به یک فروشگاه وارد شد و صندوق آن را خالی کرد. قابلیتی که در بازیهای اولیه GTA بیشتر به چشم میخورد.
- ویژگی هایی که از بازی Red Dead Redemption 3 انتظار داریم
در ویدیو گیمپلی فاششده از GTA 6 شاهد دستبرد به یک رستوران بودیم. مشخص نیست که این ویدیو مربوط به یک مأموریت داستانی بود یا اینکه اجازه سرقت آزاد به فرد داده میشود. افزودن چنین قابلیتی، سطح واقعگرایی بازی جدید را افزایش میدهد و جیتیای را به یک بازی واقعگرایانه تبدیل میکند.
4 – سیستم تعقیب (Wanted)
سیستم تعقیب بازی Red Dead 2 یکی از بهترینهایی است که تابهحال راکستار گیمز توسعه داده است. اگرچه این سیستم بسیار جالب و رضایتبخش طراحی شده، اما گاهی از میزان غوطهوری در بازی میکاهد. در صورتی که بازیکننده مرتکب خطایی شود و جرمی از او سر بزند، مأمورهای پلیس از راه خواهند رسید. البته لازم است که یک شاهد برای جرم وجود داشته باشد و او جرم را گزارش دهد. اما این سیستم گاهی اوقات به درستی کار نمیکند و میبینیم که حتی انجام جرم دور از چشم بقیه نیز منجر به فعال شدن سیستم تعقیب میشود.
بازی GTA 6 میتواند این ویژگی را به ارث ببرد و حتی آن را بهتر کند. برای نمونه سطح دقت هوش مصنوعی افزایش یابد و هنگامیکه شاهدی وجود نداشته باشد، این سیستم فعال نشود. سری بازی جی تی ای از سیستم تعقیب پشتیبانی میکند، اما سیستم آن واقعگرایانه نیست و هر آن لازم باشد پلیس از راه میرسد و فرار از آنهم کار سادهای است.
3 – نیازهای انسانی
بازی رد دد ریدمپشن 2 از لحاظ واقعگرایی در سطح تازهای قرار دارد. شخصیت آرتور مورگان دارای یک سری نیازهای انسانی مانند گرسنگی، خواب، پاکیزگی و هر آنچه یک انسان برای زنده ماندن نیاز دارد است. بازیکننده باید به طور مداوم به این نیازها توجه کند و برای نمونه آرتور مورگان را از آلودگی دور کند، غذا به او بدهد. امکان استراحت برایش فراهم کند و لباسهایش را تعویض کند. اگر بازیکننده آیتم زیادی بردارد، وزن آرتور افزایش مییابد و او نمیتواند به درستی حرکت کند. تمام نیازهای اولیه انسانی در این مورد استفاده شدهاند.
- هر آنچه باید از بازی GTA VI بدانید
از آنجایی بازی GTA 6 مدرنترین اثر راکستار گیمز به شمار میرود، انتظار داریم که این ویژگی در بازی جدید استفاده شود. تصاویر و ویدیوهای فاششده چنین چیزی نشان نداد و بلکه روندی بسیار شبیه بازی GTA V دیدیم. راکستار قبلاً به چنین ویژگیهایی بیشتر اهمیت میداد. سیجی میتوانست ورزش کند و بدنش را ورز دهد. او حتی گرسنه میشد و باید غذا میخورد. امیدواریم که این ویژگیها بار دیگر در بازی جدید استفاده شوند.
2 – تعامل با NPC
بازی GTA V تعامل با شخصیتهای غیرقابل تجربه موسوم به NPC را آغاز کرد. میتوانستیم در سطح شهر با تعدادی از افراد تعامل داشته باشیم. این قابلیت بسیار محدود بود و گاهی هم یک سری رویدادهای مخصوص پیدا میشد که اندکی کاوش در شهر را بهبود میبخشید. برای نمونه دزد پول شهروندی را سرقت میکرد و شما بهعنوان یک سارق حرفهای به فرد کمک میکردید تا پولش را پس بگیرد. رد دد ریدمپشن 2 رویکرد هوشمندانهای پیش گرفت. تعامل با انپیسی در این بازی عمق خاصی دارد و هر آنهم ممکن است اتفاقی بیفتد و بهنوعی جهان بازی زنده و پویا است. ممکن است هنگام جستجو در سطح شهر به یکباره با فردی روبهرو شوید و از زندگیاش باخبر شوید. ویژگی که بازی The Witcher 3 بهخوبی از پس اجرای آن برآمد.
انتظار میرود که سطح تعامل با شخصیتها در بازی GTA 6 بهبود پیدا کند و جزئیات بیشتری ببینیم. تنها افزایش جمعیت و افزودن یک سری مانکن در سطح شهر دردی از گیمرها دوا نمیکند. Red Dead Redemption 2 درس بزرگی برای راکستار بود و اینکه باید این موفقیت را تکرار کند. سطح زنده بودن شهر افزایش پیدا کند و از آنجایی که با یک شهر مدرن با پیچیدگیهای زیادی روبهرو هستیم، انجام این کار چندان سخت نخواهد بود.
1 – سیستم Honor
آوازه شخصیت آرتور مورگان طبق اعمال گیمر تغییر مییابد. دیگر شخصیت اصلی یک جسم صلب نیست که هر کار بخواهد انجام دهد و بلکه یک بعد اخلاقی به اعمال و تصمیمهای بازیکننده اضافه شده است. سیستم Honor یکی از بهترین قابلیتهای بازی رد دد 2 است. گنجاندن این ویژگی در بازی GTA VI میتواند تغییرات شگرفی ایجاد کند. این سیستم طوری طراحی شده که اگر فرد خوبی باشید و با بقیه بدرفتاری نکنید و بهنوعی آوازه خوبی از خود به جای بگذارید، رفتار مردم با شما بهتر میشود.
- بهترین مراحل داستانی بازی Red Dead Redemption 2
سیستم Honor روی رفتار بقیه با شما تأثیر میگذارد. اگر فرد خوبی باشید، میتوانید هنگام خرید از فروشگاهها تخفیف بگیرید. حتی لباسهای بیشتری دریافت کنید و مردم شهر نیز رفتار خوبی با شما داشته باشند. برعکس این هم صادق است. اگر رفتار خوبی نداشته باشید، مردم بهطرف شما سنگ پرتاب میکنند. البته مثبت بودن در این بازی، محدودیت ایجاد میکند، اما استفاده از سیستم Honor میتواند بازی جی تی ای 6 را دگرگون کند و آن را برای همیشه در یاد و خاطره گیمرها ثبت کند.
نظر شما چیست؟ چه قابلیتهایی بازی در بازی GTA 6 استفاده شوند؟
منبع: GameRant
نوشته 5 قابلیت که GTA 6 باید از Red Dead Redemption 2 بیاموزد اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.
رد دد اصن یدونس هیچجوره نمیشه تکرارش کرد تکه مخصوصا شخصیت تودار و قشنگی که آرتور داشت و اینکه حتی چاق و لاغر میشد خیلی چیزای جالبی داشت و نمیتونم تصور کنم که رد دد با جی تی ای قاطی بشه