فردریک تایلندر، طراح ارشد گیم پلی شرکت یوبی سافت، اعلام کرده است که اچیومنت و تروفی تاثیر منفی رو بازیها داشته و به تجربه بازیکنان ضربه وارد میکنند.
سیستم اچیومنت در سال 2005 و در قالب عرضه کنسول ایکس باکس 360 وارد صنعت ویدیو گیم شد. به این واسطه بازیکنان با تمام کردن آثار، کامل کردن مراحل مختلف و انجام چالشهای متنوع، امتیازاتی دریافت خواهند کرد. در سالهای اخیر به دست آوردن اچیومنت به یک سرگرمی بزرگ برای بازیکنان تبدیل شده است.
سطح دشواری این موارد یکسان نبوده و با اینکه برخی بسیار آسان هستند، اما تعدادی دیگر به شدت چالشبرانگیز هستند. در کنار ایکس باکس، پلی استیشن و برخی فروشگاهها از جمله استیم سیستم خاص خود را ارائه میدهند. شرکت سونی نام تروفی را برای آنها انتخاب کرده است و بر اساس سطح دشواری در چهار دسته برنز، نقرهای، طلایی و پلاتینیموم ارائه میدهد.
- راهنمای تروفی ها و اچیومنت های بازی A Plague Tale: Innocence
در مقابل بازیکنان بسیاری که از تروفی و اچیومنت استقبال میکنند، افرادی وجود دارد که علاقهای به آنها ندارند. فردریک تایلندر، طراح ارشد گیم پلی شرکت یوبی سافت، یکی از این افراد است. او در قالب پستی در شبکه اجتماعی توییتر گفته است که اچیومنت و تروفی «تاثیر منفی» روی بازیها دارند.
وی اشاره کرده است که به واسطه اچیومنت و تروفی محدودیتهایی در بازیها ایجاد میشود، منابع توسعه را در اختیار خود میگیرند و توجه را از هدف اصلی دور میکنند. در مخالفت با گفتههای فردریک تایلندر، بسیاری از کاربران توییتر خاطرنشان کردند که Achievement و Trophy پاداش خوبی برای بازیکنان هستند.
اچیومنت و تروفی پاداشی مناسب برای تلاشهای بازیکنان
در پاسخ به موافقین تروفی و اچیومنت، طراح ارشد گیم پلی استودیو Ubisoft Massive اعلام کرده که به اعتقاد او بهتر است بازیها اجازه داشته باشند سیستم پاداش و پیشرفت خاص خود را خارج از موارد ارائه شده توسط مالکین پلتفرم، پیادهسازی کنند. با این وجود که فردریک تایلندر از معدود مخالفین تروفی و اچیومنت است، اما به این دلیل که از جانب بازیسازان صحبت میکند، گفتههای او اهمیت زیادی دارند. بسیاری از بازیکنان اطلاعی ندارند که اضافه کردن این موارد پروسه زمانبری است.
- راهنمای تروفی ها و اچیومنت های بازی Tiny Tina’s Wonderlands
برخی از کاربران توییتر اشاره کردهاند که اچیومنت و تروفی بازیکنان را به تجربه مجدد آثار مختلف تشویق میکنند. برای دریافت پاداش در برخی از بازیها لازم است که مراحل را در سختترین شرایط پشت سر بگذارید، آیتمهای بسیاری جمع کنید یا کاری را به روشی خاص انجام دهید.
در هر صورت به نظر نمیرسد که Achievement و Trophy در آینده نزدیک از بین برود. نظر شما در این باره چیست؟ آیا تروفی و اچیومنت روی تجربه شما اثر منفی دارد یا به آن اهمیتی نمیدهید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
منبع: Comicbook