مایکروسافت یک ابرقدرت در صنعت بازی است. بیشتر این ارزش از خریدهای سودآوری است که این شرکت در طول سالها، مانند خرید ZeniMax Media و اخیراً شرکت Activision Blizzard King، انجام داده است. در گزارش مالی اخیر، تاکید شد که غول فناوری اکنون دارای 20 فرنچایز است که درآمد هر کدام بیش از یک میلیارد دلار بوده است. در بخشهایی از گزارش سالانه 2024 که اخیراً توسط این شرکت منتشر شده است، نشان میدهد که مجموعه بازیهای مایکروسافت چقدر خیرهکننده بوده و همچنان ادامه دارد.
شایان ذکر است که بسیاری از فرنچایزهایی که مایکروسافت به آنها اشاره میکند، دهها سال قدمت دارند و درآمد بسیار زیاد خود را در طول سالیان متمادی جمع کردهاند. به عنوان مثال، Warcraft ،Elder Scrolls ،Gears of War ،Diablo و Halo که از بازیهای قدیمی صنعت گیم هستند. مایکروسافت IPهای جدید کمی دارد و حتی جواهری مانند مجموعه Call of Duty بیش از 20 سال حضور در بازار به دست آمد.
در به روز رسانی مالی گفته شده است: ما بازیهای عالی را برای افراد بیشتری در دستگاههای بیشتری ارائه میکنیم. با خرید Activision Blizzard King، صدها میلیون بازیکن به اکوسیستم خود اضافه کردیم. ما اکنون 20 فرنچایز داریم که بیش از 1 میلیارد دلار درآمد طولانی مدت داشتهاند، از Candy Crush ،Diablo و Halo گرفته تا Warcraft ،Elder Scrolls و Gears of War و با سرویسهای ابری Xbox، به نوآوری ادامه میدهیم تا به بازیکنان راههای بیشتری برای تجربه بازیهایی که دوست دارند ارائه دهیم، که کجا، چه زمانی و چگونه میخواهند بازی کنند.
این بهروزرسانی مالی سرویس اشتراک Xbox Game Pass را که دارای بیش از 400 عنوان کنسول و رایانه شخصی فرست پارتی و ثرد پارتی است، تمجید کرد. همچنین در گزارش مالی پلتفرم و اکوسیستم ابری نیز مورد توجه قرار گرفت.
مایکروسافت گفت: اکوسیستم Xbox و سرویسهای ابری ما در حال رقابت با سرویسهای استریم مختلف بازی، از جمله سرویسهایی که توسط آمازون، اپل، متا و تنسنت اداره میشوند، روبرو هستند. ما همچنین با سایر ارائه دهندگان خدمات سرگرمی مانند پلتفرمهای استریم ویدئو رقابت میکنیم.
برچسب هاActivision Blizzard Microsoft Xboxمقاله اصلی