آگهی استخدامی تازهای برای جذب یک طراح بازی ارشد در استودیو Motive، نیاز به تجربه کار با موتور گرافیکی همانند آنریل انجین را برشمرده است. رسانههای مختلفی معتقدند که این آگهی، نشان از تولید بازی Iron Man شرکت الکترونیک آرتز توسط موتور آنریل انجین 5 دارد و این محصول از موتور بازیسازی ویژه EA استفاده نخواهد کرد.
الکترونیک آرتز و استودیو Motive سال گذشته میلادی از همکاری با شرکت مارول گیمز و ساخت بازی آیرون من خبر دادند. این بازی تکنفره سوم شخص ماجراجویی قرار است اثری تراز اول و حتی فراتر از آن باشد. شرکت EA بودجه زیادی برای آن در نظر گرفته است و به دنبال ارائه تجربهای باکیفیت است. در حال حاضر اطلاعاتی از این بازی در دست نیست و میدانیم که داستان بازی، بر پایه تاریخچه غنی این سری خلق و روایت خواهد شد.
آگهی استخدامی بهمنظور جذب طراح ارشد برای بازی Iron Man، سوی دیگر فرایند تولید بازی را نشان میدهد. استودیو Motive از موتور فراستبایت دوری کرده و ترجیح داده تا از آنریل انجین استفاده کند. فردی که در این پست استخدام میشود، باید حداقل پنج سال سابقه کاری داشته باشد و فردی کاملاً حرفهای در زمینه موتور بازیسازی اپیک گیمز باشد. گفتنی است این آگهی، موتور رسمی بازی را تایید نمیکند، اما اطلاعاتی در اختیار علاقهمندان قرار میدهد.
موتور بازی Iron Man
شرکت EA موتور فراستبایت را به دلیل کاهش هزینه ترجیح میدهد، اما بازیهایی همانند Star Wars Jedi Fallen Order با آنریل انجین 4 ساخته شدند و این نشان داد که اجباری در مورد استفاده از فراستبایت وجود ندارد. در سوی دیگر بازی Mass Effect جدید هم قرار است با آنریل انجین 5 ساخته شود. دیگر بازیهای این شرکت همانند WRC همچنین رویکردی پیشگرفتهاند. البته موتور رسمی EA همچنان در بازی FIFA 23 و نید فور اسپید به کار رفت و همچنین Dead Space Remake هم از این موتور استفاده میکند.
- برترین بازی های ابرقهرمانی کامپیوتر که باید تجربه کنید
آنریل انجین 5 توانسته نظر صدها توسعهدهنده را به خود جلب کند. اپیک بهتازگی آپدیت گرافیکی Fortnite را منتشر کرد و نشان داد که نسخه جدید، بسیار بهینهتر و پرجزئیاتتر است. این موتور پتانسیل مخفی زیادی دارد و توسعهدهندگان مدت اندکی است که در حال کار با آن هستند. نسخه جدید سری بازی ویچر نیز از این موتور گرافیکی استفاده میکند و قابلیتهای گرافیکی همانند نانیت و نورپردازی نقطهای باعث شده تا سازندگان بازی، پرداخت حق امتیاز آن را به توسعه موتور شخصی ترجیح دهند.
منبع: GamingBolt