صداگذاری و موسیقی یکی از مهمترین جنبههای بازیهای ویدیویی است که برای اجرای آنها، تعدادی نرم افزار جانبی باید روی سیستم شما نصب باشد. خصوصا بازی های ویدیویی جدید و مدرن که از تکنولوژی صدای سه بعدی استفاده میکنند، برای چنین قابلیتی نیازمند یک برنامه جانبی به اسم OpenAL هستند. این نرم افزار که مخفف Open Audio Library است به رندر موثر و صحیح صداهای سه بعدی و چندکاناله که وابسته به موقیت هستند، میپردازد. بسیاری از API های به کار رفته در این نرم افزار به OpenGL شباهت دارد اما با تغییر ساختار تعدادی از آنها ویژگیهای کلیدی برای رندر صدای سه بعدی به خصوص در بازیهای ویدیویی میسر شده است.
ویژگی های کلیدی نرم افزار OpenAL:
- داشتن API های شبیه به نرم افزار OpenGL
- رندر درست و کامل صداهای سه بعدی و چندکاناله در بازی های ویدیویی
جمع بندی
صداگذاری و موسیقی بحث مهمی در صنعت بازی های ویدیویی است و با پیشرفت این صنعت، روز به روز تکنولوژی صداهای بازی های ویدیویی نیز بالاتر میرود. وجود صداهای سه بعدی و وابسته به موقعیت در بازی های ویدیویی تجربه آنها را بیش از پیش لذتبخش و واقعگرایانه میکند و نرم افزار OpenAL وظیفه رندر چنین صداهایی را بر عهده خواهد گرفت.